Zhubnout může každý

Když se vám nedaří zhubnout, jste přesvědčeni, že vám k dosažení vašeho cíle něco chybí. Kdybyste měli dostatečnou vnitřní motivaci, tak to zvládnete. Věříte, že kdybyste se dokázali určitým způsobem chovat, kdybyste měli určité vlastnosti a schopnosti, tak svého cíle dosáhnete. Nezačnete hubnout ihned. Zvláště, pokud s tím máte problém dlohodobě. Ale, kdo vydrží až do konce, tak zhubne.   

Zhubnout chcete proto, abyste měli pocit, že dobře vypadáte, jste přitažlivější, máte větší šanci u opačného pohlaví, zmírníte nebo vyřešíte zdravotní problémy, budete dobře vypadat na léto, udržíte si partnera, budete vypadat sexy. Už vás nebaví, že se nemůžete vlézt do svého oblíbeného oblečení nebo jen proto, že se sami chcete cítit dobře. Můžete mít pocit, že kdybyste zhubli, tak nebudete mít komplikované vztahy s určitými lidmi. Takže víte, proč chcete nebo byste měli zhubnout. Ale to nemusí stačit.

Když chcete zhubnout, potřebujete v první řadě vědět, kolik chcete zhubnout a za jak dlouho. Pokud si tímhle nejste jisti, jsou ve vás pochybnosti, že tolik zhubnout nedokážete, že za tu dobu to není možné, tak čím silnější tyto pocity a myšlenky jsou, o to více vám schází vntřní motivace. Taková, která změní vaše myšlení a dodá vám sebevědomí. Tato motivace musí být silnější, než skryté důvody, proč nechcete zhubnout nebo nemůžete zhubnout. Toho jde dosáhnout tak, že si uvědomíte co nejvíce důvodů, proč chcete zhubnout. Co si od toho slibujete, čeho tím chcete dosáhnout, jak vám to změní život, co tím získáte atd. Jaké potom budete mít ze sebe pocity. Jak se na vás budou dívat lidé okolo vás. Jak se budete cítit atd. atd. Čím méně pochybností budete mít  o tom, kolik a za jak dlouho chcete zhubnout, tím si budete jistější, že to dokážete. Začnete si věřit, získáte sebevědomí. Myšlení člověka a jeho chování se změní pouze tehdy, když uíská jistotu, začne si věřit, když získá sebevědomí. A to je zase možné jen, když si uvědomíte něco, co jste si zatím nedokázali uvědomit, když něco pochopíte, když získáte pocit, že něco má smysl, když to pro vás začne být skutečně důležité.

Někdo je ale přesvědčený, že nepotřebuje žádnou vnitřní motivaci, ale potřebuje mít pevnou vůli. Protože se nedokáže něčeho vzdát, k něčemu přinutit, něco v životě změnit, vydržet až do konce, nedokáže určitým věcem odolat, prostě nedokáže změnit své chování. Pocit pevné vůle budete mít ve chvíli, kdy si sice na čokoládu vzpomene, ale nedá si jí, protože ví, čeho chce dosáhnout. Někdo může mít pocit pevné vůle, když se dokáže chovat tak, že si na čokoládu ani nevzpomene nebo, když jí vidí, tak to s ním vůbec nic nedělá. Někomu stačí, že se dokáže ovládnout a sníst jen malé množství. Každý má jinou představu, čeho potřebuje dosáhnout, jak se chce umět chovat a co je z jeho pohledu pevná vůle.

S každou věcí, tedy i s čokoládou, sportem, životosprávou, změnou jídelníčku, určitými potravinami atd. máte spojené určité myšlení, postoje, názory, s tím spojené všudy přítomné pocity a z toho plynoucí vztah k dané věci. A to dohromady tvoří zvyky, návyky, zlozvyky nebo lenost. Proto se nedokážete chovat tak, jak chcete. A protože myslíte pořád stejně, chováte se pořád stejně. Když s určitými věcmi začnete mít spojené jiné myšlenky, postoje a názory, začnete mít z dané věci i jiné pocity. Takové, jaké potřebujete k změně chování. Teprve po změně myšlení, začnete mít pocit pevné vůle, sebevědomí. A to zároveň vede k tomu, že se změní vaše povaha. Proto vás i lidé okolo vás začnou vnímat jinak. 

Důležité je, aby každý viděl hned od začátku určitou změnu. Krok za krokem sledoval, jak mu určité věci dělají stále menší problémy, že se chová tak, jak potřebujete. Záleží na tom, co všechno potřebujete k dosažení cíle, k změně chování. Čím více toho je, tím déle to trvá. Ale, důležité je vidět pokaždé výsledek a posun. Protože jen tak to dotáhnete, až do konce. Největší boje svádí člověk sám se sebou, se svými pocity a svými myšlenkami. Když nemá s čím bojovat, stává se z něj vítěz.

Chci chodit do fitness. Stydím se, jak vypadám. Je mi nepříjemné říci si o radu. Budu tam vypadat, jak buran ve městě. Je mi nepříjemné, že budu mezi lidmi, kteří vypadají mnohem lépe, než já. Mám pocit, že nezvládnu všechny ty stroje. Budu se cítit trapně. Budou tam samí mladí. Co si o mě budou myslet. Nechce se mi tam třikrát týdně, i když vím, že to potřebuji atd. Výsledkem těchto pocitů a myšlenek je, že se nedokážete přimět k tomu, abyste začali do fitness chodit. Nebo začnete, ale po čase přestanete s tím, že na to nemáte čas. On se vždy nějaký důvod najde.

Když budete myslet způsobem, že všichni nějak začínali a nejsou tam jen svalovci. Když se budu pořádně dívat, tak to zvládnu taky. Určitě tam chodí i starší, než jsem já a naopak si o mě budou myslet, že jsem fakt dobrý, začínat v tomhle věku. Když mě to bude bavit, nebudu mít problém chodit třikrát týdně. Nakládám si vždy jen tolik, abych to zvládl atd. Nestačí si tyto myšlenky a pocity jen uvědomit a chtít. Tohle myšlení se pro vás musí stát přirozené, musí se uložit ve vašem podvědomí a už vám nepůjde myslet jinak. Pokud by se tak nestalo, vrátíte se k původnímu myšlení a tím pádem i chování. Záleží na každém jedinci a na jeho myšlenkách a pocitech, se kterými se bude muset vypořádat. Čím více budete získávat sebevědomí, tím menší problém budete mít chodit do fitness. Až to pro vás bude něco tak přirozeného, že si nevzpomenete, jaké jste z toho měli dříve obavy.

Potřebuji kompletně změnit jídelníček. Ale, jak mám začít držet dietu, když budu mít okamžitě hlad. Nebo, jak mám začít jíst něco, co mi vůbec nechutná. Nechci se vzdávat toho, na co jsem zvyklý a s čím jsem spokojený. Mám problém jíst určité potraviny. Ale musím, protože jinak nezhubnu.

Potřebuji přestat jíst sladké a čokoládu. Ale nedokážu s tím přestat. Když mi to dělá tak dobře, uklidňuje mě to, pomáhá mi to překonat určité situace, když jsem naštvaný, mám vztek a zlost. Když mám pocit, že se mi nic nedaří. Když jsem nešťastný. Co budu bez čokolády dělat. Jak se uklidním. Je to jediná věc, která mi dělá radost. I když chci přestat, tak to prostě nejde.

V první řadě musíte vědět, kolik chcete zhubnout a za jak dlouho. Jakým způsobem toho chcete dosáhnout, co proto musíte udělat. Všechno ostatní je už jen o myšlení, chování a pocitech. O programech v podvědomí, které je potřeba nahradit novými. A potom je tam ještě myšlení, které souvisí s tím, že když začnete znovu jíst, jako dříve, znovu začnete žít, jako dříve, nebudete sportovat, jako dříve, tak zase přiberete. To je taky jeden z důvodů, proč trpíme tzv. jo jo efektem. Musíte totiž změnit i myšlení, co se týká trvalého udržení váhy. Potom vás tento problém trápit nebude. Tělo máme všichnni stejné. Mozek máme taky stejný. To, co nás vzájemně odlišuje jsou informace obsažené v podvědomí. Informace, které mají vliv na naše tělo.